FA_163 Itálie nejen z jazykového hlediska II
Kód: | FA_163 | ||||
---|---|---|---|---|---|
Název: | Itálie nejen z jazykového hlediska II | ||||
Fakulta / ústav: | Fakulta architektury | ||||
Rozsah předmětu: | 24 vyučovacích hodin | ||||
Forma vzdělávání: | Prezenční | ||||
Jazyk výuky: | Čeština | ||||
Způsob výuky: | Přednáška a seminář | ||||
Způsob ukončení: | Kolokvium | ||||
Způsob ukončení - upřesnění: | kolokvium | ||||
Lektor: |
|
||||
Garant: | PhDr. Kateřina Valentová (katerina.valentova@fa.cvut.cz) | ||||
Minimální požadované vzdělání: | Nižší střední vzdělání | ||||
Další vstupní podmínky: | Kurz je určen novým studentům. Vstupní znalosti italského jazyka nejsou požadovány, zájem o dějiny umění a umělecké památky vítán. Rozvrh bude upřesněn. | ||||
Anotace: | Kurz pro začátečníky se skládá z 10 přednášek/seminářů, kde se spolu virtuálně projdeme po zajímavých kulturních památkách, i méně známých. Součástí kurzu bude i nejzákladnější slovní zásoba a konverzační obraty potřebné pro turistiku. Jde o devadesátiminutový seminář. |
||||
Struktura: | 1) Úvod do studia. Jazyk: italská výslovnost. Tématická část: stručná informace o italských regionech a jejich odlišnostech, souvislosti s kulturní historií. 2) Jazyk: členy a jejich funkce, rod podstatných jmen. Téma: Sicílie za Saracénů, Normanů. 3) Jazyk: struktura věty, tvorba pádu předložkami, podstatné a přídavné jméno. Téma- Fridrich II Hohenstaufen- historická situace, cesta k císařské koruně, počátek vlády a její výjimečnost. 4) Časování sloves 1. třídy. Fridrich a křížové výpravy, konflikt s papežstvím, významní učenci na jeho dvoře- skládačka kultur. 5) Časování sloves 1. třídy. Sicilská básnická škola jako počátek italské literatury. 6) Jazyk: tvorba vět, množné číslo členu, podstatného a přídavného jména. Románská katedrála ve městě Troia jako spleť kulturních vlivů otištěná v kameni. 7) Přivlastňovací zájmena, časování sloves druhé a třetí třídy, četba jednoduchého textu o Itálii. Castel del Monte – architektura, geometrie stavby. 8) Castel del Monte- symbolika a hypotézy o reálné funkci stavby- kontext a srovnání s dalšími stavbami pevnostního charakteru. Castel del Monte a voda- cesta k fyzické a duchovní očistě. 9) Číslovky základní, datum, dny v týdnu. Rodina, rodinní příslušníci. Symbolika románských katedrál-postavení umělce v románské době- Theofilus a jeho traktát. 10) Rodina, zájmy. Tvorba rozkazu. Podlaha katedrály v Otrantu. |
||||
Získaný doklad: | Osvědčení o absolvování | ||||
Učební pomůcky a literatura: | Vše, co potřebujete k psaní poznámek. Učební materiály upřesní vyučující.. | ||||
Termín konání: | 04.03.2025 - 07.05.2025 | ||||
Místo konání: | Praha, budova FA ČVUT, Thákurova 9, Praha 6, učebna bude upřesněna | ||||
Cena: | 500,00 Kč | ||||
Poznámka: | Výuka se bude konat v FA ČVUT, Thákurova 9, Praha 6, učebna 202. |